۲۸ مأموریت موفق نجات مصدومان توسط اورژانس هوایی کردستان از ابتدای سال جاری

شناسهٔ خبر: 26E7AC0F -
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، ۲۸ مورد ماموریت موفق برای نجات جان بیماران و مصدومان توسط اورژانس هوایی کردستان انجام شد.

به گزارش هاناخبر، حسین جعفری اظهار داشت: این تعداد ماموریت در نقاط سخت گذر انجام و مصدومان اورژانسی به مراکز درمانی اعزام شدند.
جعفری اضافه کرد: موارد انتقال یافته با اورژانس هوایی شامل مصدومان تصادفات و زنان و زایمان هر کدام با ۶ مورد بیشترین فراوانی را در میان ماموریتهای انجام شده دارند.
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه افزود: با بهره گیری از بالگرد آمبولانس پایگاه اورژانس هوایی انتقال بیماران و مصدومان از مناطق کوهستانی و سخت گذر در کمترین زمان ممکن فراهم می شود که در حفظ جان و جلوگیری از افزایش صدمات و عوارض بیماری و یا تصادفات نقش مهمی دارد.
جعفری تصریح کرد: بالگرد دارای تجهیزات کامل پزشکی و در واقع یک 'ICU' کامل پرنده است و بخاطر داشتن چرخ، قابلیت فرود در اراضی شیب دار را دارد.

وی بر اهمیت نقش اورژانس هوایی در انتقال سریع بیمار اشاره و تاکید کرد: در حوادث به ویژه سانحه‌های جاده‌ای و همچنین برخی بیماری ها از جمله سکته‌های قلبی و مغزی زمان طلایی برای انتقال بیمار وجود دارد و استفاده از بالگرد به دلیل انتقال سریع، از میزان آسیب‌های وارده تا حدود زیادی می‌کاهد.

اورژانس هوایی فوریت‌های پزشکی کردستان به عنوان سی و سومین اورژانس هوایی کشور از مرداد سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی شده و بالگرد این مرکز از نوع 'LOT' تک موتور بوده و به مجهزترین تجهیزات پزشکی تجهیز شده است.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 5 =